Uncategorized

hadiah dari hati….~counting~

hadiah dari hati  
terlalu banyak kisah

hampir penuh setiap ruang yang ada

ada resah 

ada gundah

ada tawa

ada air mata

aku terima semua kerana aku manusia

aku telan bara dengan menyangka aku luar biasa 

dalam diri kaki yang teguh

lutut ku patah juga 

setiap hari ku isi dengan cerita

cerita tentang kita

tentang diA dan semua 

tentang hArap dalam derap kaki yang melangkah ke arah yang sama

yang terkisah dAlam sebuah perjalanan 

hanya tentang aku yang takkan pernah sempurna…

yang lelah dalam mencari dan menggali untuk memaknai semua ini adalah aku yang xkan pernah berhenti diuji..

ada bisik kasih sayang dalam setiap ujian

ada roh kekuatan dalam tiap kesedihan

semangat yang telah mati

tiupkan dengan tawa sang puteri

lilin yang telah padam itu takkan pernah berhenti menerangi… 

ada cahaya dalam gelap

bisa dilihat bila hati dipejam rapat..

aku masih berlutut disini

menunggu masa menyembuhkan lutut yang tidak mampu berdiri

yakin satu hari nanti….bila ku dh bisa berdiri aku akan terus berlari

meninggalkan semua rasa sakit 

semua harap

semua mimpi

x akan aku lewati lagi masa2 yang telah menghancurkan HATI..

TUHAN.. jangan berikan aku yang baru

aku masih perlukan yang lama 

ada sesuatu yang ku simpan didalamnya

……..whitemay..newYear2016..newhope…newdreams…counting.. 

 

Leave a comment